Houz logo

Kjøpsbetingelser

Les gjennom våre kjøpsbetingelser. Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre kjøpsbetingelser og det inngås en bindende avtale mellom deg som kunde og Houz AS.

Alle produkter i nettbutikken er solgt direkte fra:

Houz AS
Bøkkerveien 4
0579 Oslo

Org. No: No911837080MVA

Betaling

Transaksjonen vil bli belastet ved gjennomført kjøp. Du kan betale med faktura og få 14 dager betaling. Faktura sendes på din e-post samtidig som at ordren din blir sendt. Vår betalingsløsning er levert av Klarna og krever kredittgodkjenning. Du er selv ansvarlig for å legge inn korrekt e-postadresse.

Hente selv

Du kan bestille varer og hente selv i vår butikk i Bøkkerveien 4, 0579 Oslo.

Frakt

Alle ordre sendes med Posten/Bring. Ordre over 1500,- sendes fraktfritt med Postens Klimanøytrale servicepakke til ditt postkontor. (Gjelder ikke møbler, belysning og store -/og tunge interiørvarer)

Ved ordre under 1500,- tilkommer et fraktgebyr på Kr.129,-

Frakt

Alle ordre sendes med Posten/Bring. Ordre over 1500,- sendes fraktfritt med Postens Klimanøytrale servicepakke til ditt postkontor. (Gjelder ikke møbler, belysning og store -/og tunge interiørvarer)

Ved ordre under 1500,- tilkommer et fraktgebyr på Kr.129,-

Priser

Alle priser hos er inkludert merverdiavgift og oppgitt i norske kroner. Vi tar forbehold om prisendringer og pris feil på våre produkter. Prisene inkluderer ikke fraktavgift, eventuell fraktavgift pålegges ved utsjekk i kassen.

Rabattkoder gjelder alltid for ordinære varer og ikke på allerede nedsatte varer. Enkelte rabattkoder er av personlig art og vi forbeholder oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Det er maksimalt tillatt én rabattkode per ordre.

Levering

Er varene du har bestilt på lager, vil ordren din pakkes og sendes i løpet av 1-2 virkedager.  På hvert produkt vil du kunne se på lagerstatus om varen er på lager.

Om du bestiller varer som er ventet inn frem i tid, vil vi sendes ordren din samlet når alt er på lager.

Angre og returrett

Varer kan returneres i butikk eller per post innen 14 dager fra mottak. Dersom varen(e) ønskes returnert per post, må du som kunde selv dekke kostnader til returporto. Retur av varer enten ved bruk av bytterett eller angrerett forutsetter at varen(e) som returneres ikke er brukt og returneres tilbake i original emballasje uten skader.

Angrerettskjema kan lastes ned her

Unntak fra angeretten

Angreretten gjelder ikke for bestillingsvarer som er fremstilt etter kundens spesifikasjoner eller som har fått et tydelig personlig preg. Eksempler på dette er om du bestiller en sofa, stol eller andre varer som ikke føres på lager. Angreretten gjelder heller ikke for forseglede varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur, der forseglingen er brutt etter levering. Disse ordrene er bindene. Om du avbestiller din ordre, vil vi beregne et avbestillingsgebyr på 25% av varens pris.

Angrerettskjema kan også lastes ned her.

Returadresse: Houz AS, Bøkkerveien 4, 0579 Oslo.

Klarna fakturaen betales innen forfallsdato. Når returpakken kommer, vil vi kreditere og du får penger igjen på samme konto som du har betalt fra.

Uavhentede pakker

Dersom kjøper ikke henter ut en pakke, vil den automatisk gå i retur til oss. For uavhentede pakker vil du bli belastet for et gebyr på minimum kr 249,- som dekker tur/returfrakt, og omkostninger vi vil ha i forbindelse med returen.

Uavhentede pakker omfattes ikke av angreretten.

Reklamasjon

Om produktet er skadet ved levering må dette meldes omgående til oss på post@houz.no Vi ønsker bilder samt en beskrivelse av hva som har skjedd. Dette må skje innen 3 dager etter mottagelse av varen. Vi vil ta stilling til din reklamasjon i samarbeid med produsenten så raskt som mulig, og behandle reklamasjonen på best mulig måte.

Forbehold

Vi bestreber oss å gjengi korrekte beskrivelser og spesifikasjoner på alle våre produkter. Farger og mål kan avvike noe fra virkeligheten. Houz tar ikke ansvar for at bildene kan variere avhengig av pc og skjerm.

Personvern

Personopplysningene dine behandles selvfølgelig etter bestemmelsene i Lov om behandling av personopplysninger. Se vår Personvernserlæring her.

Force majeur

Hvis Houz AS ikke er i stand til å levere eller foreta pliktig omlevering som følge av arbeidskonflikt eller andre forhold som vi ikke kan råde over, så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivstoff, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Houz AS fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere kjøpesummen for den aktuelle vare.